Omaisviestinnän hyödyt hoivayritykselle

Avoimella viestinnällä omaisten suuntaan on lukuisia hyötyjä hoivapalvelutarjoajalle. Niin yritykselle kuin kunnan hoivayksikölle.

Kustannussäästöt, asiakastyytyväisyys, säästetty työaika. Sellaisia hyötyjä, jotka voidaan mitata myös rahassa.

Tässä meidän käytännön havaintoja ja käyttäjien kokemuksia Onerva – omaisviestinnän tuomista hyödyistä hoivapalvelutarjoajalle.

  1. Hoitajille jää enemmän aikaa hoivatyöhön
  2. Yhteentörmäykset vähenevät, luottamus kasvaa
  3. Omaiset sitoutuvat hoivaan ja toimivat jopa lisäresurssina
  4. Joiden ansiosta saadaan kustannussäästöjä hoivapalvelutarjoajalle
  5. Kommunikaatiokatkoksista johtuvat virheet vähenevät ja pystytään tuottamaan laadukkaampaa hoivaa
  6. Laatumielikuva ja brändin arvo kasvaa
  7. Asiakastyytyväisyys kasvaa
  8. Kilpailukyky kasvaa ja yritys on vahvempi kiristyvillä hoivamarkkinoilla

Avaan näitä hyötyjä auki myöhemmissä kirjoituksissa lisää ja kerron käytännön kokemuksia omaisviestinnän hyödyistä, joten palaa blogimme pariin piakkoin.


Onerva on omaisviestintä ja -yhteistyöpalvelu vanhus- ja vammaishoivaan. Sen avulla omaiset ja hoitajat voivat viestiä keskenään mistä ja milloin vain reaaliajassa.

Onerva on erittäin helppokäyttöinen, nopea sekä tietoturvallinen tapa kasvattaa luottamusta ja asiakastyytyväisyyttä pitämällä omaiset ajantasalla läheisensä voinnista.

Ota Onerva ilmaiseen 1 kk koekäyttöön tai kysy lisää (info at onervahoiva.fi tai p. +358 50 326 4989/Ville)