Onerva on työväline laadun varmistukseen ja brändäämiseen

Jokunen viikko sitten, ennen vanhushoivan suurta kohua ja paljastuksia, juteltiin vanhusten palvelutalon johdon ja yrittäjän kanssa: Hoivan laatu on korkeaa mutta miten se saadaan näkyväksi ulkopuolisille eli asiakkaiden omaisille ja potentiaalisille uusille asiakkaille?

No viestimällä tietenkin arjen kuulumisista, iloista ja suruista.

Tekemällä toimintaa läpinäkyväksi joka päivä. Ei pelkkää some-hälinää vaan kuvia ja viestejä arjesta suoraan omaisille. Ulkoiluista, yhteisistä hetkistä, iloista ja suruista.

Tällä tavoin omainen pääsee osaksi läheisen arkea ja samalla hoivayritys tekee tärkeää brändityötä.

Näin kohun keskellä tämä on entistä tärkeämpää. Tuoda hyvä esille.

Ja on muuten hyvää mainosta ja myyntivaltti uusille asiakkaille kun voi sanoa, että ”meillä tiedät aina mitä läheisellesi kuuluu.

Onervan avulla varmistat laadun mutta tuot myös hyvän laadun esille

Onerva on sekä työväline, jolla varmistaa laatu, kuten eräs asiakkaamme sanoi. Mutta se on myös työväline tuoda esille hyvää laatua.

Laatu varmistetaan vähentämällä tietokatkoksia ja tarjoamalla yhteinen tilannekuva vanhuksen voinnista. Hoivan laatu pysyy korkealle ja laiminlyönnit vähenevät kun useampi osapuoli saa tarvittavan tiedon ja voi tarvittaessa puuttua jos esimerkiksi peseytymiset tai ulkoilut jäävät vähiin.

Kun lehdissä kirjoitellaan vanhushoivan hälyttävästä tilasta ja siitä miten jossakin päin Suomea vanhus ei päässyt kuukausiin ulkoilemaan tai viikkoihin peseytymään, leimaa tämä uutinen helposti koko toimialaa.

Siksi hyviä uutisia tulee levittää, laittaa hyvä kiertämään. Yksi viesti kerrallaan.